Veelgestelde vragen

GO! Algemeen

Bij GO! Kinderopvang bieden wij:

  • Kinderdagopvang (KDV), voor kinderen vanaf 6 weken tot 4 jaar.
  • Peuterspeelzaal (PSZ), voor kinderen vanaf 2 tot 4 jaar.
  • Buitenschoolse opvang (voor-en naschool) (BSO, VSO, NSO), voor kinderen vanaf 4 jaar tot einde basisschool.
  • Tussen schoolse opvang (TSO), alleen voor specifieke scholen, zonder continue-rooster.
  • Gastouder opvang (GOO), voor kinderen vanaf 6 weken tot einde basisschool.

Dit kan via deze website van GO! Kinderopvang. Op de homepage vind je een oranje knop ‘Vrijblijvend inschrijven‘. Na de inschrijving komt je kind altijd eerst op de wachtlijst van de gekozen locatie.

Inschrijvingen voor het kinderdagverblijf (KDV) of buitenschoolse opvang (BSO) zijn kosteloos.

Inschrijvingen voor de peuterspeelzaal (PSZ) rekenen wij wel eenmalige inschrijfkosten. Dit hoef je pas te betalen zodra er een definitieve plaatsing is overeengekomen. Dit wordt mee gefactureerd met de eerste factuur na het ondertekenen van de overeenkomst. Zie je af van de PSZ-inschrijving of het PSZ-aanbod dat je hebt ontvangen? Dan betaal je géén inschrijfkosten.

Wijzigingen geef je altijd schriftelijk door. Denk aan een adreswijziging, nieuw telefoonnummer enzovoort. Dat kan per mail info@go-kinderopvang.nl of schriftelijk naar GO! Kinderopvang, postbus 2052, 8203 AB Lelystad.

  • Totaal-pakket*, 52 weken per jaar opvang inclusief studiedagen en vakanties.
  • Compact-pakket*, 40 weken per jaar opvang aansluitend aan schooldagen. Studiedagen en vakanties zijn uitgesloten.
  • 0-uren vakantie/studiedagen pakket**, BSO op aanvraag tijdens de vakanties of studiedagen. De groep beoordeeld of de aanvraag kan of niet aan de hand van de dag bezetting. Er is géén garantie dat er plek beschikbaar is. Goedgekeurde aanvragen worden achteraf gefactureerd.

* Officiële feestdagen zijn uitgesloten. Onze locaties zijn dan dicht. Aangeboden dagen kunnen alleen elke week worden afgenomen. Flexibele opvang is helaas niet meer mogelijk.

** Officiële feestdagen zijn uitgesloten. Onze locaties zijn dan dicht. Er kunnen géén vaste dagen in de vakanties op contract worden vast gesteld.

Voor elke overeenkomst waar kinderopvangtoeslag of subsidie kan worden aangevraagd zijn de kosten voor het hele jaar verdeeld over de 12 maanden van het kalenderjaar. Als je een overeenkomst hebt zonder vakantieweken lopen de kosten door omdat je een gemiddelde maandprijs betaald.

Je kunt ons op werkdagen bereiken van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Plaatsing en planning

De planners nemen elke 2 weken van alle (50+) locaties de wachtlijst door. Het KDV en BSO worden ongeveer 7 maanden vooruit gepland. De PSZ wordt ongeveer 4 maanden vooruit gepland. Dit betekent dat alle kinderen, die in deze periode geplaatst willen worden, worden meegenomen in de planning. Je ontvangt een update zodra deze periode aanbreekt of na inschrijving voor een plek in deze periode. Voor plaatsingen die wij nog niet kunnen aanbieden krijgt de ouder minimaal elke 2 maanden een update.

Dit is een vraag die wij helaas niet met zekerheid kunnen beantwoorden. De planning kan erg veranderlijk zijn. De planning houdt jouw kind op de wachtlijst en zij zullen je minimaal 1x per 2 maanden updaten. Zodra er plek vrij komt krijg je tussen door een aanbod.

Als er een inschrijving is voor meerdere dagen doen wij ons best om zoveel mogelijke dagen aan te bieden. Dit gaat echter niet altijd. Je zal ook een aanbod ontvangen voor een gedeeltelijke plaatsing zodra dit mogelijk is.

De planners doen hun best om zoveel mogelijke dagen te bieden. Mocht de gedeeltelijke plaatsing niet worden geaccepteerd zal jouw kind teruggaan naar de wachtlijst.

Wanneer er een aanbod is gestuurd, en je hebt een akkoord gegeven, ontvang je binnen 5 werkdagen de overeenkomst per email. Via een link in de email kan je de overeenkomst digitaal ondertekenen. Hiervoor is het van belang dat wij een juist mobiel telefoonnummer hebben geregistreerd voor de tweevoudige verificatie (2FA) per SMS. Mocht je nog geen overeenkomst per email hebben ontvangen kan deze ook in de spam zijn beland. Wij adviseren om ook je spam in de gaten te houden. Heb je geen mail ontvangen in de spam dan kan je contact met ons op nemen via info@go-kinderopvang.nl.

Via de Konnect ouder app kan je je kind afmelden. Zo zijn de leidsters op de groep ook meteen op de hoogte. Ziekmeldingen kan je op de dag zelf doorgeven.

Op onze website kan je het nummer zoeken van de locatie van je kind. Je kan de naam van de locatie intypen en de opvangsoort aanvinken. Zo kan je het telefoonnummer vinden van de locaties, het kan zijn dat de leidsters druk zijn met de kinderen en de telefoon niet gelijk opnemen. Wij adviseren je dan het op een later tijdstip nogmaals te proberen of ze een bericht sturen in de Konnect ouder app.

Tip: Sla het nummer van de locatie op in je telefoon zodra je kind een plaatsing heeft.

Je kan proberen om dit nogmaals te doen op een computer of tablet i.p.v. een telefoon of je kan proberen om de link te openen in een andere internetbrowser. Mocht het hierna nog niet lukken kan je contact opnemen met het Servicecenter (0320 – 294 900). We vernemen dan graag wat er precies niet lukt tijdens het ondertekenen zodat wij je zo snel mogelijk verder kunnen helpen.

Een contractuele (vaste) wijzigingen kan alleen schriftelijk worden aangevraagd via email aan info@go-kinderopvang.nl . De aanvraag wordt dan doorgegeven bij de planning. Zij gaan kijken wat er beschikbaar is en zullen je op de hoogte houden van de aanvraag.

Contract pauzes zijn helaas niet mogelijk. Je kan wel de plaatsing opzeggen en weer terug worden geplaatst op de wachtlijst. Er is dan géén garantie dat er op de gewenste startdatum weer een plek zal zijn.

Uitschrijven en opzeggen kan alleen schriftelijk via email aan info@go-kinderopvang.nl . We zullen de aanvraag voor de (gedeeltelijke)beëindiging met minimaal 1 maand opzegtermijn verwerken. Mocht je een latere datum hebben kan je deze ook aan ons doorgeven.

Je ontvangt altijd een bevestiging per email zodra de opzegging of annulering is verwerkt. Als het een gedeeltelijke opzegging betreft ontvang je een wijziging op de overeenkomt ter ondertekening.

Service-uren

Afmelden kan vanaf 60 dagen voor de opvang dag.

Voer je per ongeluk je afmelding voor je kind fout in, dan kan je de invoer nog binnen 15 minuten annuleren. Controleer je afmelding dus goed, want een afgemelde dag kan je daarna niet meer terugdraaien. Je recht op je contract dag vervalt wanneer je deze hebt afgemeld. Je moet dan je dag opnieuw aanvragen, welke ook weer opnieuw goedgekeurd moet worden door GO!.

Dit kan je via het Ouderportaal Konnect doen door bij het kopje ‘agenda’ op ‘dag aanvragen’ te klikken. Hierin geef je aan welke dag je nodig hebt. Je krijgt direct te zien of dit vanuit tegoed mogelijk is (als je dit hebt opgebouwd door een afmelding). Als er geen tegoed beschikbaar is krijg je een melding dat de opvang in rekening wordt gebracht. Ook is er de mogelijkheid om een combinatie van tegoed en betaling te krijgen als je niet voldoende tegoed hebt opgebouwd.

Dit kan je via het Ouderportaal Konnect doen door bij het kopje “agenda” op “dag aanvragen” te klikken. Hierin geef je aan welke dag je nodig hebt. Je krijgt direct te zien of dit vanuit tegoed mogelijk is (als je dit hebt opgebouwd door een afmelding). Als er geen tegoed beschikbaar is krijg je een melding dat de opvang in rekening wordt gebracht. Ook is er de mogelijkheid om een combinatie van tegoed en betaling te krijgen als je niet voldoende tegoed hebt opgebouwd. Je vraagt de dag zelf minimaal 5 dagen van tevoren aan via het ouderportaal Konnect. Voor BSO vakanties doe je dit minimaal 14 dagen van tevoren.

Dit kan je via het Ouderportaal Konnect doen door bij het kopje “agenda” op “dag aanvragen” te klikken. Hierin geef je aan welke dag je nodig hebt. Je krijgt direct te zien of dit vanuit tegoed mogelijk is (als je dit hebt opgebouwd door een afmelding). Als er geen tegoed beschikbaar is krijg je een melding dat de opvang in rekening wordt gebracht. Ook is er de mogelijkheid om een combinatie van tegoed en betaling te krijgen als je niet voldoende tegoed hebt opgebouwd.

Een goedgekeurde extra dag die betaald is met een tegoed of via een factuur achteraf gefactureerd wordt, kan je tot 30 dagen voordat de extra dag zal plaatsvinden nog intrekken. Je ontvangt dan geen factuur. Je tegoed zal met de oorspronkelijke waardes weer teruggezet worden in je uren overzicht van tegoeden. Annuleer je echter binnen 30 dagen voor de gevraagde opvang een toegezegde incidentele dag dan brengen wij deze wel in rekening of wordt het van je tegoed afgetrokken (niet geretourneerd).

Het tegoed is in te zetten tot 30 dagen voor de afgemelde dag en tot 45 dagen na de afgemelde dag. Het tegoed vervalt bij de einddatum van de overeenkomst en wordt niet financieel gecompenseerd.

Het totaaloverzicht tegoed is zichtbaar in het Ouderportaal onder het kopje ‘account’ en daarna ‘tegoeden’. In de tegoeden zie je per kind hoeveel tegoed je hebt en binnen welk termijn deze in te zetten is.

Beschik je op het moment van aanvraag niet over (voldoende) tegoed of geef je bij de aanvraag niet aan dat de extra opvang vanuit het tegoed moet worden betaald, dan ontvang je achteraf een factuur voor extra opvang. Voor het afnemen van extra opvang rekenen we het uurtarief dat GO! hanteert voor jouw opvangcontract. Wanneer je niet over voldoende tegoed beschikt om een dag aan te vragen worden de rest van de uren gefactureerd.  

In dat geval ontvang je geen tegoed. Wij zijn wettelijk verplicht onze personeelsbezetting  van te voren gereed te hebben en is er al rekening gehouden met de aanwezigheid van alle kinderen. Op zo een korte termijn kunnen wij geen ander kind op uw afwezige dag inplannen.

Binnen GO! hanteren we de regel dat afwezigheden in vakantie alleen in dezelfde vakantieperiode ingezet mogen worden.

Wij bieden het tegoed aan als een extra service, waarbij het niet zeker is of je hier daadwerkelijk gebruik van kunt maken. Aan deze extra service kunnen dus geen rechten worden ontleend, indien het tegoed in de praktijk niet inzetbaar blijkt. Hoewel wij natuurlijk hopen dat er voldoende ruimte is om deze extra service-uren in te kunnen zetten, dient er ook rekening mee gehouden te worden, dat het tegoed in voorkomende gevallen helaas kan komen te vervallen.

Het tegoed is kind gebonden en is niet overdraagbaar naar broertjes of zusjes.

Een overgebleven tegoed van het KDV gaat niet mee naar de BSO. Tegoeden gaan mee per soort opvang en soort contract.

Een tegoed ontvangen is een service voor en eigenlijk door de ouders.  Als je jouw kind op tijd afmeldt, betekent dit namelijk dat er een plekje ontstaat voor een ander kind. Hierbij maak jij als ouder het inzetten van een incidentele extra dag voor een andere ouder mogelijk. Hoe eerder je weet dat je kind niet komt, hoe eerder we een andere ouder blij kunnen maken met een vrijgekomen plek.

Nee halve dagen zijn niet toegestaan en kan je niet aanvragen. Je kan alleen hele dagen aanvragen.

Wanneer je 5 dagen opvang afneemt, betekent dit dat je geen gebruik kan maken van de service-uren. Wij bieden geen opvang aan op zaterdag, zondag en feestdagen.

Nee op feestdagen is GO! gesloten en is er geen recht op een tegoed.

Financieel

Wijzigingen geef je altijd schriftelijk door. Dat kan via de mail info@go-kinderopvang.nl of schriftelijk naar GO! Kinderopvang, Postbus 2052, 8203 AB Lelystad.

Je hoeft de kinderopvang niet direct op te zeggen: je behoudt nog drie maanden het recht op de kinderopvangtoeslag.

Werkloze ouders kunnen nog recht hebben op kinderopvangtoeslag na meer dan drie maanden werkloosheid.

Wanneer u een extra dag heeft afgenomen wordt deze apart en tegen het bruto dagtarief aan u berekend. Na 1 week wordt het factuur bedrag geïnd. Geen machtiging? Dan maakt u het bedrag wat vermeld staat op de factuur zelf over.

Neem contact op met de medewerkers van het Klant Contact Centrum voor advies. Ze zijn bereikbaar op telefoonnummer 0320 294900.

Neem contact op met de medewerkers van de financiële administratie op telefoon 0320-29 49 00 om je situatie te bespreken.

Je kunt een formulier downloaden via SVB en deze samen met GO! invullen.

Nee dit heeft geen gevolgen voor deze periode. Je hoeft geen wijzigingen door te geven aan de belastingdienst.

Ja, je kunt de kinderopvangtoeslag op het rekeningnummer 42.18.56.467 ten name van GO! Kinderopvang laten storten. Heb je het eerst op je eigen rekening laten storten, dan kun je dit via een wijziging doorgeven. Na verwerking van de aanvraag of wijziging wordt de kinderopvangtoeslag op de rekening van GO! Kinderopvang gestort.

Ja, je kunt op www.toeslagen.nl een prognose berekening maken. Hiervoor heb je wel de uren per maand per kind nodig, het bijhorende uurtarief en je verzamelinkomen (van beide ouders).

Wanneer je zelf constateert of bericht krijgt van GO! Kinderopvang dat de incasso niet is gelukt, maak je het bedrag zelf over naar rekeningnummer 42.18.56.467 t.n.v. GO! Kinderopvang onder vermelding van je debiteur- en factuurnummer.

Je kunt de kinderopvangtoeslag digitaal aanvragen via Mijn toeslagen. Dit is jouw persoonlijke toeslagenpagina op het internet. Hier kun je ook de status van je aanvraag volgen. 24 uur nadat de belastingdienst je gegevens heeft ontvangen, kun je dit al zien. Je hoeft hiervoor geen aanvraag/wijzigingsprogramma apart te downloaden. Wanneer je liever een papieren formulier invult, kun je de belastingtelefoon bellen 0800-0543.

Als je GO! Kinderopvang hebt gemachtigd wordt je bijdrage of bruto factuur op/omstreeks de 27e van de maand voorafgaand van de opvangmaand geïnd. Heb je geen machtiging afgegeven, dan voldoe je zelf de factuur voor de 1e van de maand.

Het doorgeven van wijzigingen aan de belastingdienst / toeslagen is aan de orde wanneer je inkomen daalt tijdens deze uitzonderlijke situatie. We vragen ouders dit dan zo snel mogelijk door te geven via mijntoeslagen.nl. Bij een lager inkomen hoort een hogere kinderopvangtoeslag. Wanneer ouders de wijziging doorgeven voor de eerste dag van de volgende maand, wordt dit verwerkt in de kinderopvangtoeslag van die volgende maand.

Als je zelf de kinderopvangtoeslag op je rekening ontvangt, krijg je de 15de van de maand de factuur voor de komende periode. Ontvangt GO! Kinderopvang je kinderopvangtoeslag, dan krijg je de factuur na ontvangst van de kinderopvangtoeslag.

De belastingdienst betaalt maandelijks de kinderopvangtoeslag uit op de 20ste of 21ste van de maand.

Heb je GO! Kinderopvang gemachtigd, dan wordt je bijdrage of bruto factuur op/omstreeks de 27e van de maand voorafgaande aan de opvangmaand geïnd.

Onder een gemeentelijke bijdrage wordt verstaan een tegemoetkoming in de kosten voor de Voor- en vroegschoolse educatie (VVE), peuteropvang (voormalige peuterspeelzaal) of opvang op basis van een sociaal-medische indicatie (SMI). De gemeente verstrekt deze subsidie rechtstreeks aan de kinderopvangorganisatie. De kinderopvangorganisatie stuurt je maandelijks een rekening voor het deel dat je zelf moet betalen, dat is je eigen bijdrage.

Alle tarieven staan op de tarievenpagina, hier kun je ook een proefberekening maken.

Het gaat om het deel van de kosten waarvoor je geen toeslag ontvangt van de belastingdienst / toeslagen en ook geen subsidie voor ontvangt van je gemeente.

Konnect ouder app

Je kan vanaf 6 weken vóór de start van de plaatsing inloggen op de Konnect ouder app. Je ontvangt hier automatisch een activatie email over met de instructies.

Voor de Konnect ouder app gebruik je de GO! Gespecificeerde URL, je (bij ons bekende) emailadres als inlognaam en het wachtwoord van jouw keuze.

Probeer in te loggen zoals gebruikelijk. Bij het invullen van het wachtwoord kies voor “wachtwoord vergeten” onder het invul vakje. Bevestig je emailadres en een automatische email wordt aan je verzonden voor het instellen van je nieuwe wachtwoord. Mocht je geen email ontvangen dan adviseren wij deze stappen te nogmaals te doen op een computer i.p.v. een telefoon of tablet.

Ja dit kan zeker, op dezelfde manier als hierboven kan er ingelogd worden maar dan met het mailadres van de partner. De partner of tweede ouder heeft een minder uitgebreide versie van de Konnect app. De tweede ouder kan foto’s bekijken en het schriftje lezen, maar kan géén facturen zien of of extra dagen aanvragen.